Monday, February 16, 2015

Dear myself,please wake up.

Assalammualaikum kalian ha ha ha,


Mari mulakan entry dengan muka Dharan yang handsome ini hahahahhaha smart tau kawan den sorang ni. Tapi sayang...takde makwe hahahah eh cam yakin je aku ni en dia solo.

Mood sedih terus tak jadi bila kau masukkan gambar Dharan ni weh hahahahaha baru nak update pasal apa yang aku rasa kebelakangan ni.



Belanja satu gambar lah nak? Masa tu dekat gua Kek Look Tong. Tah betul ke tak ejaan dia aku tak tahu lah hahah  lantak lah. Aku ada satu habit yang camne ah.,,aku tak suka upload gambar sendiri dekat insta ke wechat ke. Dunno why.

Before aku nak upload tu en,aku cam pikir...motif aku tunjuk gambar? Nak bagi kawan2 tengok? hahahahha entah lah..everytime aku nak upload gambar,mesti that pemikiran akan datang dan hasut aku tak yah upload. So at the end....no upload. Aku akan upload bila aku rasa aku nak upload. Ni aku upload pun sebab aku tahu ramai tak tahu blog ni hahahah.

Kalau aku nak upload pun en,aku akan upload gamba kawan2 aku hahaha jahat gila aku. Aku rela upload gamba kawan2 dari gamba sendiri xD. and then kalau dekat wechat..aku tak suka update pasal apa aku buat. Aku tak tahu objektif aku nak bagitahu orang apa yang terjadi dekat aku.

Pelik kah?

Aku akan update bila aku rasa aku betul2 nak update. Kalau tak,aku scroll moment tu and like like.

Btw.............

AKU DAH BALIK NOGHORI! WEHEEEEEEEEE TAK SANGKA KAN KAH KAH BLA LA KAU IZZATI.

Eleh...balik sebab cuti raya cina je pun piraaaaaaaaaaahhhhhh. Mueheheh takpe,cuti seminggu kot :D happy gila weheee. Dapat jumpa parent yang tersayang,siblings yang annoying hahaha.

Dah penat dengan kehidupan di sana. Di perak. Di kolej. Di rumah sewa sana. Penat lah. Malas pun ada nak balik rumah tu hahahaha. Belajar nak..aku serius nak belajar hahah best gila belajar ilmu Allah ni.

Tapi tu lah,dugaan mesti datang en. Kalau tak..tak best ah hidup ini. Tapi...at one point nanti,kalau aku da fed up dengan mereka..what will happen? molla.



Aku kuat. Aku tak kuat. Aku pun tak tahu lah hahahaha aku maybe average kot. Hentah lah,aku pernah rasa penat sangat dengan kehidupan di kolej. Penat dengan nak jaga hati kawan2 je. Hati sendiri kena pujuk sendiri ah en kahkah. Kadang2 rasa macam stranger je between them.

Maybe salah diri jugak..asyik diam je en. tapi tak tahu lah,aku rasa aku akan cakap bila aku nak cakap. Kalau tak penting aku diam je, Tertanya-tanya jugak,kenapa diri jadi macam ni.Tak tahu lah nakkkkk. Aku just go with the flow je.

'Idek whether I should be happy or bias'

Kak zana kata ,say no to bias,then you will be happy.

HAHAHAHAHHAA nak sangat happy weh. Nak jadi ceria macam budak kecik. Tapi takut nanti aku just being fake je. Nak happy,nak gelak sesuka hati,nak ada dengan family je. Tak nak balik kolej. Takut.

Sengal punya budak. Aku tak tahu la kenapa dengan aku. Aku pernah rasa aku takut. Lelah dengan apa yang jadi. Tapi,as we know lah en,Allah letakkan beban kepada umatnya mengikut kemampuan umatnya itu sendiri. So,berbekalkan dengan ayat tu,aku try pikir positif. Aku boleh hadapi benda ni. Ya aku boleh. Pastu sikit demi sedikit bangkit.

Lately ni dekat rumah asyik rasa mengantuk je. Tidur awal tapi pagi tu lepas subuh akan paksa diri tak yah tidur sebab rezeki susah masuk. Before ni mesti akan BUMM! tidur balik hahaha. So,bila tak tidur tu aku rasa ngaaantuuuuuuuuuk sangat. Bila ngadu kat ibu yang diri ini mengantuklah,ibu suruh tidur.

Tapi tak nak lah,sebab assignment banyak. Myra pelik bila aku bawak balik assignment hahahah myra da siapkan assignment dia dekat kolej before balik. Haihh jeles betul! Aku tang hari nak balik tu lah aku dapat assignment. Acano nak buek assignment den tu ha.

Aku tengah siapkan slide show untuk Sc Techno. Ya Allah,aku buntu. Tak tahu nak tulis apa. Pernah rasa tak,bila nak buat sesuatu,kau jadi blank. Maybe aku blank sebab mata aku minta untuk rehat. Hahhhaha tapi hentah lahhhh. Tapi aku nak siapkan hari ni jugak! /semangat/ lepas tu baru boleh enjoy tengok cite korea hahahaha. lama gak ah tinggal minat aku tu.

Okaylah,aku rasa semangat sikit nak buat slide muahahaha. Alhamdulillah,thanks Allah. Rasa macam tajuk tak ada kena mengena dengan entry en. xD























No comments:

Post a Comment