Saturday, July 25, 2015

Annyeong Seremban :)

sway that hips byun baekhyunnn yeahhhh and suho pls stahp! hihihi assalammualaikum and good morning!Saje je mulakan entry camtu :p Sekarang jam menunjukkan 3:03AM which is it's Sunday! Huhuhuhuhuu apakah maksudnyaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa? 

Should leave my hometown.

why?

WHY?



Lol tu pun kena tanya ke Izzati? Balik poli ler kita untuk sambung belajar ilmu-ilmu Allah. Being a land survey student taught me many things. Bila aku masuk kos ni,aku lebih sedar tentang kebesaranNya. Contohnya masa aku sem 2,aku kena cerap matahari which is :

kau tenung matahari tu guna alat with sun filter. Kalau tak guna sun filter.......rosak mata kau! Ada one day aku tengah cerap matahari,then ada burung terbang and subhanaAllah. Cantik gila permandangan masa tu! pahtu ada masa tu mendung and awan tutup matahari...tu lagi lawa! 

tak nak balik

tak nak balik

tak nak balik



Kadang-kadang aku tak nak balik sebab aku takut nak hadap dengan masalah. Hahahahhaha penakut kan? XD this attitude....memang dari kecik...tapi semakin besar dah kurang tapi bila dia buat kambek,aku tak boleh nak buat apa dah. Penat sangat.

Aku takut dengan realiti. Hahahahahhaha cam hare la pangai mu zati. Kadang2 sedih dengan diri sendiri sebab kenapa jadi macam ni? Aku terlalu takut dengan orang. Aku takut bila orang marah aku. Aku tak boleh ignore benda kecik. Aku akan pikir secara dalam. Sedalam-dalamnya. Apa solution kalau benda ni berlaku? IBU. Aku nak ibu besides p ngadu dekat Maha Pencipta.


Hahahaha kiut je conversation atas ni en. Mata besar and kening tebal tu kira D.O. Sape minat EXO,kenal lah si pemilik bibir berbentuk love bila senyum hihiih :D. Berbalik pada topik tadi,kadang-kadang putus asa zzz and marah lagi sekali pada diri sebab baru diploma dah pangai camni? How to survive nanti di luar? dem

sometimes aku nak try jadi heartless ahahhaha sebab tak payah pikir hati orang. P lantak kau la en. Tapi bila pikir balik...tak baik buat camtu. So,proceed dengan pangai camni and......

aku tak nak balik poli

tak nak

takut dengan benda yang mendatang. Mak aku dah banyak kali nasihat benda ni,tapi....aku ....tak....boleh........... pikir nak balik pagi ni je aku dah cam hape tah...

dah teruk sangat dah ni sebab aku dah mula terpikir tak nak jumpa kawan2. Astagfirullah. Ape nak jadi pada diri ni ya tuhan T________________________T jealous dengan sesiapa yang always positive untuk terus belajar. How doh kau seru semangat tu? Teach me pls senpai u__u

So..............

nak tak nak,kena paksa diri untuk bangkit. Paksa untuk terus kuat. Kuat demi diri sendiri and parent. 

Entahlah hahahahha aku ni cakap je..tapi buatnya tak hahaaahahha sengal lah T_____T tak nak balik poli doh nak duduk umah nak dengan ibu je huhuhuhuhuuh. Ibu,tidak rindukah anda pada saya nanti? huhuhuhuhu pls stop la zati pebenda doh kau.


Bismillah.....wahai diri yang sentiasa dalam ketakutan,ketahuilah dikau,kau ada Tuhan. Kenapa perlu takut pada manusia sedangkan kau patut takut dengan Pencipta mu. Janganlah bersedih,ketahuilah mungkin benda yang kau tak suka tu baik untuk kau,dan mungkin benda yang kau suka tu tidak baik untukmu. Jadi bangkitlah dari kancah kegelapan. Muhasabah diri. Back to the root. Allah. Salurkan lah kekuatan pada Nurul Izzati Binti Rizan. Budak yang sentiasa pikir negative, Kuatkanlah fizikal dan mental dia sepanjang mengharungi lautan manusia yang pelbagai ragam. Redhakan dia ya Allah. Timpakan kesusahan pada dia kala dia lalai dan lagha. Biar dia sedar sikit. Terima kasih ya Allah kerana sentiasa ada di sisi diri ini sepanjang hambamu ini hidup T_______T. 

And one more,

I know perasaan cinta/suka/minat itu fitrah. Tapi aku harap bila balik dari cuti raya ni aku takde perasaan suka ke minat ke pada laki.lolololo Tapi pokok pangkalnya pada diri ni jugak en. Kena kawal tapi abam junmyeon.......hahahahaha dah zati.



Diz iz abam junmyeon. Leader of EXO. How to not love this pabo bunny? even you make stupid face,I still found it cute and want to slap you like pls stop torture me aidjfa just go away. Hahahahha okay lah,i think i should stop. Daaa assalammualaikum.

p/s : Doakan saya agar saya tetap terus maju untuk menuntut ilmu Allah lepas dah cuti raya ni ^^






No comments:

Post a Comment