Saturday, February 13, 2016

Memories


Bismillah. 

Thats my face when knowing that tomorrow is the last day for me to be at my home. Allah. Serius ah. EVERYTIME AH EN. E V E R Y T I M E! Aku akan ada konflik w/ myself. I hate that. How I wish I can be happy like the others.

Dear myself,
why you gotta be like this? Why can't you be happy even for only once?.... Stop thinking about nonsense things. Stop crying. Stop this BS. Why cant you be like your mother? 


Idk. I d k why I still cannot ignore this heavy feelings. For your family sake, Izzati! Be happy and strong! Ingat balik what your family have done for you in your CNY's holiday. Stop being weak girl. Get up and face the real world. Fight against them. 

I had arrived safely in my hometown around 12:30 am. Called my dad to fetch me and that time, it was raining. Not like cat and dog. My dad arrived and I chat a little bit. When I reached home,like I guess, my mom and my sister already sleep. Teringat pagi tu,I was sleeping and...

'dik,bangun..kau tak nak pergi pd ke?', mom said.

And that time I was like 'whaaaaat?'

I thought it was cancelled due to other problem,but then what is thissssssssss. Terkejut okeh. I was not prepared at all. The clothes that I should bring,what tudung I should wear. It was such a mess. har har.

Before we heading to Port Dickson (PD) ,we went to kenduri khawin. There's ayam golek which was mt favourite! :p then we went to angah's house. Only then I know that Angah will join our trip to PD too. We thought Angah already finished with the preparing stuff,but.....they were busying themselves haha.

We stayed at homestay. Ada anjing menyalak tanpa henti hahah sabar betul. Aku da try 'shhh' kan dia,tapi dia ignore je aku. Then angah sampai...unpack semua barang.. Lepas asar,we went to Pasar Malam. 



this picture was taken when I was having 'cerapan matahari' we aimed the sun and get the hz and vertical's bearing. Okay, my though until I reached the Pasar Malam,

"tuhan,terima kasih kerana bahagia yang aku rasa ini. Aku tahu mak aku tetap pergi pd sebab nak bawa aku jenjalan since aku jarang balik rumah"

We bought many foods and shared together. Well,sharing is caring right? Hahaha,then..its near to maghrib time...we decided to go to beach to see sunset..



this time,tak ramai sangat orang. A few je.


Deep in my heart,i was so excited. Ye ler,bila je aku boleh nikmati benda2 sebegini?


Thanks stranger!  She's willing to take picture of us. How beautiful isnt? 

That night, we had BBQ! Allah. Syukur ya tuhan. Terima kasih kerana sudi bagi aku merasai saat2 sebegini rupa. Ada ayam,kambing,kerang, and sosej! Hihi thanksss angah's family sebab belanja barang2 nak buat heee. Kenyang makan malam tu. Alhamdulillah =)

Keesokkanya,we went to picnic at Pantai Poli. Its kinda private area. Tapi tak fully private la haha. Kami dirikan khemah,menikmati suasana di sana. We had kfc for our lunch.Thanks to Abang Sepoi and Kak Su because they treated us! Semoga murah rezeki ya! :) 

Bila dah lama lepak sana..angin sepoi2 ada..angin kuat ada...well dekat dengan pantai kan...Dia rasa cam tak nak balik au bila dah camtu..Kami borak2 and I tried to appreciate this moment before balik ke kolej.

and
.
..
...

Kami sebenarnya tak nak balik lagi sebab tak puas hahahah. Kitorang suggest dekat mak2 and ayah2 ni cari la hotel ke apartment ke yang murah en,stay sehari lagi hahahaha ya tuhan. And they agreed. Abang Safwan and the geng tabah pergi cari..tapi end up,takde. Semuanya mahal2 ahahha. 

nak ke tak nak?

Mahal....

Huhuhu nak ke tak nak...

end up..tak nak sebab cam tak berbaloi sehari tapi harga cenggitu.

 TAPI. Ayah aku cam nak..hahahahha so angah aku cakap 

'cik jan belanjaaa!'

semua bersorak hahahah. Then mak aku suruh cousin aku pujuk dia sebab ayah aku kalah kalau diorang pujuk. Tapi kak zana aku malu,dia suruh aku pujuk..mak aku pulak suruh aku pujuk.. nak tak nak,pergi je la..

Alhamdulillah...berjaya! thanks ayah! Thanks for this present! So..we went to that apartment. Air cond dia kuat sangat hahah sejuk. Yang paling best ada kolaaaaaaaaaaam!!ya tuhannn lama tak jumpa kolammmmmmmm hahahah.

Lepas solat asar,aku pergi terjuuuuuuuuuun! Dengan kak zana and akak aku. kolam tu panjang doh ahhahah so memang puas. Aku amik hujung sebab tak ramai sangat. Dalam jugak la, Parat dada aku haha. Esoknya,bila da breakfast, caye atau tidak...

angah aku and mak aku pergi mandi kolam! hahahah aku terkejut juga doh sebab tak sangke diorang nak juga mandi kolam. Aku turun je pagi tu,diorang dah dalam kolam dah ahahaha lawak betul la xD Dengan abangah aku ah. Diorang p bertiga. hahaha aku pun join ler :p

Mak aku suruh aku ajar dia terapung secara terbalik tu hahaha lawak sebab banyak kali dia tertelan air klorin hahaha tapi finally dia boleh buat. Heeeee disitu sudah terbukti,jangan mengalah awal2 ye anak2. 

Abang sepoi aku turunn and gedebushhhhhhhhhh turun juga. Yang paling mengejutkan baby dia yang umur 3 bulan lebih pun mandi kolam! Hahah tapi just celup half body ler. Dia sukaaaaa hahaha aigoo this baby...ayah aku datang and bammmmmmm! terjun juga! Hahahaha. My thought:

"Tuhan,terima kasih sekali lagi kerana beri peluang untuk rasa perasaan ini. Bila lagi dapat mandi kolam sesama kan? Allah.. Sesungguhnya Engkau la Maha Pengasih,Penyayang,Adil..."

then, tengahari tu kami check out..dan tamat la vacation di PD. Paling best yang unplanned event tu hahaha tetiba tak nak balik and sanggup stay apartment tgt! Allah..



And if you noticed, we wearing this t-shirt on first day. Hahah senang detect family sendiri xD 

Tuhan,terima kasih. Alhamdulillah..










No comments:

Post a Comment